Pagina's

vrijdag 20 september 2013

Het wondermiddel kokosolie


Kokosolie, een wondermiddeltje voor je hele lichaam. Je kunt kokosolie werkelijk overal voor gebruiken. Als lippen balsem, conditioner, make-up remover, scheerolie, etc. Je kunt kokosolie zelfs eten, het is zelf gezond. Daarbij ruikt kokosolie ook nog lekker!   



Voor de droge huid
Vroeger had ik altijd een hele droge huid na het douchen. We hebben toen kokosnootolie (of kokosolie hoe je het maar wilt noemen) gekocht op de markt. Na het douchen smeerde ik het op mijn huid en dempte mezelf met een handdoek droog. Het werkte perfect! Ik had bijna geen last meer van mijn droge huid. Jammer genoeg was het alleen op de markt te kopen, gelukkig is het sinds kort ook te koop bij de Tuinen in de Lange Nering.

Als scheerolie
Als je gaat scheren kun de kokosolie ook gebruiken. Smeer een laagje op je benen of oksels en het voedt je huid ook nog eens.


Kokosolie is als het in de pot zit een vaste substantie, maar zodra het in aanraking komt met de huid smelt het waardoor je een echte olie krijgt. In de zomer kun je hem dan ook beter niet openmaken terwijl je de pot schuin houdt, dan valt alles eruit omdat het dan warm weer is. Kuch kuch, dat is mij dus gebeurd.

Als lippenbalsem
Kokosolie is zelf nog beter dan lippen balsem. Smeer het op je lippen en ze zullen weer stralen.

Als hand- en voetcrème
Het is allemaal heel simpel, gewoon aanbrengen op je handen en voeten. Je kunt er voor lekker fris ruikende handen (en voeten) ook nog een andere etherische olie aan toevoegen zoals de etherische olie van limoen, citroen, mandarijn en sinaasappel.

Voor je droge haar
En deze heb ik zelf eens uitgetest! Ongeveer een uur/anderhalf uur voordat je gaat douchen smeer je de kokosolie in je haar. Het is handig als je eerst wat in een schaaltje doet en het eventjes in de magnetron doet zodat het echt vet is. Hierdoor kan je het makkelijker door je haar verspreiden. Ik zou wel even een badjas aantrekken want de kokosolie kan lekken. Na het inbrengen laat je de kokosolie een uur tot anderhalf uur zitten (hoe langer hoe beter!). Als je gaat douchen was je je haar vervolgens alleen met conditioner, shampoo kan ook nog maar dat is niet nodig. Als je helemaal klaar bent glanst je haar mooi en kun je weer glansend de dag door.
Het mooiste is natuurlijk dat je dit 1 keer per week doet, omdat je haar dan echt goed gevoed wordt. Maar ik heb daar niet iedere week tijd voor.

          Mijn haar zonder iets                            Mijn haar met kokosolie                            Mijn haar na het uitwassen

Je ziet echt een groot verschil! Mijn haar ziet er na de behandeling veel gezonder uit. Het glanst ook heel mooi.            

Kokosolie kun je heel goed gebruiken als je een middagje thuis naar de spa wilt. Lekker maskertje op terwijl je haar een kokosolie behandeling krijgt met een heerlijk drankje erbij. Genieten!





1 opmerking:

  1. Lijkt mij een heel fijn middel, ik houd alleen niet zo van de geur van kokos. Bij de foto's van je haar zie je trouwens echt mooi verschil!

    BeantwoordenVerwijderen